• (338) 716 2762
  • İletişim
  • Arama Yap
  • Site Haritası
  • Anasayfa
T.C. MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI KARAMAN / ERMENEK Ermenek Mustafa Demirok Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi Atatürk Köşesi
  1. Anasayfa
  2. Sabit Kotogoriler

REHBERLİK

0 25.02.2013 7004

26-02-2019

26-02-2019

26-02-2019

 

Rehberlik; bireyi tanımak, onu kendisine tanıtmak, problemlerini çözmesi, gerçekçi kararlar alması, ilgi ve yeteneklerini geliştirmesi, çevresine sağlıklı ve dengeli bir uyum sağlaması ve böylece kendini gerçekleştirmesi için, ilgili kişilerce yürütülen hizmetlerdir. Rehberlik hizmetleri, 

  • Tüm bireylere açıktır.
  • Yürütülen çalışmalarda gizlilik esastır.
  • Bireyin gönüllü olmasına özen gösterilir.
  • İnsana ve bireysel farklılıklara saygı esastır.
  • Bilimsel çalışmalar esas alınır.
  • Psikolojik danışma ve rehberlik uzmanı, aile, öğretmen, yönetici işbirliğine önem verilir.
  • Hem bireye hem topluma karşı sorumludur.
  • Eğitimin ayrılmaz bir parçasıdır.
  • Rehberlik; bireye doğrudan yapılan tek yönlü bir yardım değildir.
  • Bireyin yapamadıklarını onun yerine yapmak değildir.
  • Bireyin sadece bir yönüyle ilgilenmek değildir.
  • Disiplin, yargılama ve ceza verme işi değildir.
  • Sadece bilgi aktarma işi değildir.

  26-02-201926-02-2019 

Rehberlik Hizmetlerinin Amaçları;

  • Öğrencinin kendisini fiziksel, zihinsel, duygusal ve sosyal yönleriyle tanımasına,
  • Gelişimine yardımcı olacak fırsatları, okul içi ve dışı eğitim olanaklarını, meslekleri, toplumun beklentilerini tanımasına,
  • Temel eğitimden başlayarak ilgi ve yeteneklerine uygun bir üst programı tanıyıp seçmesine,
  • Problem çözme gücünü geliştirmesine, doğru kararlar verebilmesine,
  • Ruhsal yönden sağlıklı ve topluma yararlı, kendini gerçekleştirmiş bir kişi olarak yetişmesine yardımcı olmaktır.

26-02-2019

 

Okul Rehberlik Servisinin Görevleri;

  1. Rehberlik programının uygulanmasında sınıf rehber öğretmenlerine yardım etmek,
  2. Okula yeni gelen öğrencilere, sınıf rehber öğretmeni ile işbirliği yaparak, okulu ve yakın çevreyi tanıtan çalışmalar yapmak,
  3. Okulun öğretim programı, uygulanan mevzuat ve bunlarla yapılan değişiklikleri rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerini, disiplin kurulları ve ihtiyaç duyulan diğer konular hakkında açıklayıcı bilgiler hazırlar ve öğrencilere duyurulmasını sağlamak,
  4. Eğitici çalışmaları programlamada ilgili ve sorumlu öğretmenlere yardım etmek, bu çalışmalara katılan öğrencilerin uyum ve gelişim durumlarını takip etmek, görülün aksaklıkların çözümüne çalışır,
  5. Sınıf rehber öğretmenleriyle görüşerek, problemli ve rehberliğe ihtiyacı olan öğrencileri takip etmek, görülen aksaklıkların çözümüne çalışmak, kişisel ve ailevi sorunların çözümü için gerekli çalışmaları yapmak,
  6. Öğrencilerin gidebileceği üst okullar, çalışabileceği, iş ve meslekler hakkında bilgi toplamak ve bu bilgileri öğrencilere duyurmak,
  7. Okulda iş ve meslekleri tanıtıcı programlan hazırlamak, ilgili okullara ve iş yerlerine öğrencilerle birlikte geziler düzenlemek,
  8. Öğrencilerin genel ve özel yetenekleri ile ilgili, kişilik özellikleri ve bilgi seviyeleri hakkında bilgi toplamak amacı ile test, envanter ve anket gibi psikolojik ölçme araçları uygulamak, sonuçlarını toplu dosyalara işlemek, özel ve şahsi bilgileri gizli tutmak,
  9. Üstün zekâlı ve özel yetenekli öğrenciler ile özel ihtiyaçları olan öğrencileri belirlemek ve ilgili birimlere yönlendirmek,
  10. Öğretim programları, okul ve meslek seçimi, başarısızlık, öğrenme güçlükleri, şahsi ve sosyal uyum problemleri vb. konularda öğrencilere psikolojik danışmanlık yapmak, danışmanlık yaptığı öğrencilerin uyum ve gelişim durumlarını takip etmek ve sonuçlarını değerlendirmek,
  11. Öğrencilerin rehberlik ve psikolojik danışmaya olan ihtiyaçları, problemleri ile başarılarını etkileyen faktörler hakkında inceleme ve araştırma yapmak, sonuçları hakkında öğretmenlere ve okul yöneticilerine önerilerde bulunmak,
  12. Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri ile ilgili gerekli kayıtları tutmak, ilgili yazıları cevaplamak ve istenilen raporları düzenlemek,
  13. Çocukların genel olarak yetenek, ilgi, başarı ve gelişim durumları ve diğer konular hakkında velilere açıklamada bulunmak,
  14. Rehberlik hizmetlerinde kullanılacak test, envanter, anket, toplu dosya gibi araçları hazırlamada ve geliştirme çalışmalarına katılmak,
  15. Okul-aile birliği toplantılarına katılmak ve bu toplantılarda rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri hakkında açıklayıcı bilgiler vermek,
  16. Çevrede hizmet veren kuruluşların ve başka okulların çalışmalarını takip etmek ve bunlarla işbirliği yapmak,

 

PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİKTE YANLIŞ ANLAYIŞLAR

Psikolojik danışma ve rehberlikte yaygın olan yanlış anlayışlardan önemli görülen bazılarını şu noktalarda toplamak mümkündür:

  1. Psikolojik danışma ve rehberlik yardımı bireye tek yönlü ve doğrudan doğruya yapılan bir yardım değildir. Bu yardım ancak karşılıklı bir etkileşim sonucu gerçekleşebilir.
  2. Psikolojik danışma ve rehberliğin temelinde bireye acımak, onu kayırmak, her sıkıntıya düştüğünde bireye kanat germek gibi bir anlayış yoktur. Rehberlik anlayışında birey güçlü ve değerli bir varlıktır. Psikolojik danışma ve rehberlik yardımının amacı bireyin sahip olduğu gücü kullanmasını ve geliştirmesini sağlamaktır.
  3. Psikolojik danışma ve rehberlik bireyin sadece duygusal yanı ile ilgilenmez. Bütün olarak bireyin tüm gelişimi ile ilgilenir.
  4. Psikolojik danışma ve rehberlikte kullanılan yöntemler ve teknikler amaç değil araçtır. Bunlardan çıkan sonuçlar toplanarak sistematik bir biçimde sınıflandırılmalıdır. Bu nedenle uygulanan tekniklerden çıkan sonuçlar rehberlik servisine ulaştırılmalıdır.
  5. Rehberlik bir disiplin görevi değildir, rehberlik yargılamaz, ceza vermez. Bu yardım ile öğrencinin davranışlarının değişebileceği ve böylece öğrencilerin çevresine daha sağlıklı ve dengeli bir uyum sağlayabilecekleri açısından rehberlik ile okul disiplini arasında dolaylı bir bağlantı kurulabilir. Ancak, disiplin anlayışı ile rehberlik anlayışının bağdaşmaması okullarda disiplin işlemlerinin gereksiz olduğu anlamında alınmalıdır.
  6. Psikolojik danışma ve rehberlik her türlü problemi hemen çözebilecek sihirli bir güce sahip değildir. Psikolojik danışma ve rehberlik yardımı alan bireyin bu yardımı almaya hazır ve istekli oluşu önemlidir. Öte yandan bireyin içinde bulunduğu ortam ve koşullarda yardımın etkililiğini etkiler. Okullarda tüm öğrenciler için sürdürülen psikolojik danışma ve rehberlik yardımının etkililiği okulun ortam ve olanakları ile yakından ilgilidir. 

 

26-02-2019

 

                                                    

 

 

 

 

İLGİLİ İÇERİKLER

Aday Öğrenci

17-06-2020

Mustafa Demirok Kimdir?

22-02-2019

Pansiyonumuz

2015 yılında okulumuza toplam 300 kişi kapasiteli pansiyon...

22-02-2019

Özel Eğitim Sınıflarımız

Okulumuz bünyesinde 2017-2018 eğitim öğretim yılından itibaren...

21-02-2019

NASIL BELGE ALIRIM?

10-01-2015
Devamı >>
Geri Bildirim

İletişim

Adres:
SEYRAN MAH. ŞHT.PYD.UZMAN ÇVŞ. YUNUS BERBER SK. MUSTAFA DEMIROK MESLEKI VE TEKNIK ANADOLU LISESI BLOK NO 15/2 ERMENEK / KARAMAN

Telefon
0338 716 27 62


e-Posta Göndermek İçin Tıklayın
MEB © - Tüm Hakları Saklıdır. Gizlilik, Kullanım ve Telif Hakları bildiriminde belirtilen kurallar çerçevesinde hizmet sunulmaktadır.